torsdag 9 februari 2012

Hatt kurs - Inspirationdagar

Nu är det inte många dagar kvar tills hattkurserna startar. Nästa helg håller jag i två olika inspirationdagar på studiefrämjandet i Malmö.

Lördagen lär jag ut hur man jobbar i bananfiber, vi gör blommer, blad och band som vi sen bygger i hop till ett litet hårsmycke eller en broch. bannanfiber är ett av min favorit material att jobba i eftersom det är så levande och man kan göra väldigt mycket av det!

Söndagens inspirationsdag går ut på att klä ett färdigformat pillerburk skal. Dvs att jag tar med färdiga hattstommar som alla har samma form. Sen klär vi dem med tyg och dekorerar med flor, pärlor fjädrar med mera :-)

Hoppas vi ses nästa helg! Har ni frågor så kan ni maila info@nene.nu

Brudsmycke i bananfiber.

Pillerburk i thaisiden, dekorerad med roser.
Mer inspiration hittar ni på min hemsida www.nene.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar